Fiecare dintre noi a căutat la un moment dat cele mai bune preţuri pentru cele mai bune produse. Şi cum poţi face asta mai bine decât să urmăreşti promoţiile ce au loc în magazine. Iar marile lanţuri de magazine s-au adaptat crizei şi au început să apară din ce în ce mai multe promoţii. E un lucru extraordinar pentru clienţi – se gândesc la oamenii care le trec pragul. Oare chia aşa este?
Nu ştiu câţi dintre voi a avut curiozitatea să facă o socoteală simplă – de exemplu cât costă separat două batoane de salam aflat la promoţie. Dacă veţi face lucrul acesta, veţi observa cu surprindere că de fapt promoţie e doar pe hârtie. De cele mai multe ori pachetele ajung la un preţ un pic mai mic – de la 0,1 bani până la 1 leu. Dar senzaţia pe care o avem când ajungem acasă e că am făcut economii.
Un alt tertip folosit de marile magazine, atunci când aşează marfa pe raft e că produsele mai ieftine vor fi plasate tot timpul pe ultimul raft – cel de jos, acolo unde ochii cumpărătorilor nu ajung mai deloc. Şi chiar dacă toate supermarket-urile se laudă care mai de care cu preţuri competitve, realitatea nu este deloc aşa. Politica lor comercială este de a te atrage acolo prin căteva promoţii, care de cele mai multe ori nu sunt de găsit. Odată ajunţi acolo nu vei pleca fără să cumperi ceva – brusc îţi vei da seama că ai foarte multe de cumpărat, iar melodiile ambientale te vor ajuta să te simţi relaxat. Dar la sfârşit vei observa că ai cheltuit cu mult mai mult decât aveai de gând.
Şi uite aşa din promoţia pe care o căutai ai ajuns să te iei cu mâinile de cap, atunci când vezi că trebuie să îţi rectifici bugetul. Pleci mormăind şi cu nervi de la cumpărături. Nu mai bine te duci să îţi faci cumpărăturile de la piaţă?