Mai oameni buni, azi am indurat cea mai mare bataie de joc din ultima perioada. Am fost sa imi lamuresc o serie de probleme avute cu cei de la Eon Gaz. Cand am vazut ca baietii au adus un aparat pentru eliberat numere de ordine. Daca vroiai sa adresezi doar o intrebare trebuia sa ai un bilet de ordine, bilet care se elibera cu numar peste 100. Eu am fost fericitul posesor al biletului de ordine cu numarul 175. Mai aveam doar 100 de persoane in fata mea, facand un calcul simplu am zis ca scap repede.
Ei dar socoteala de acasa nu este aceeasi cu cea din sediul Eon Gaz. Si m-am asezat cuminte pe un scaun si am inceput sa imi mijesc ochii la panoul pe care se afisau numerele de ordine care trebuiau sa intre. Am stat doar 3 ore pana am ajuns la ghiseu si mi-am rezolvat problema, dar pana atunci mi-a crescut barba din nou. Cei de la Eon nu au avut bunavointa sa isi angajeze propriul om pentru a mai da informatii simple oamenilor.
Acum stau si ma intreb, la cati bani incaseaza cei de la Eon Gaz de pe spinarea consumatorilor casnici nu era mai usor si pentru ei si pentru noi sa mai faca un sediu intr-un oras ca Iasul. In felul acesta se economisea timp si nervi din partea ambelor parti. Dar se pare ca nesimtirea nu are margini in Romania – nu conteaza ca iti incarca factura – numai ei stiu ce consum iti trec pe ea, te mai trateaza si cu spatele cand te duci la ei.
Eu unul am avut norocul sa dau peste o persoana tanara, care m-a consiliat foarte bine si astfel am reusit sa imi rezolv problema fara prea mari batai de cap. Dar doamnele mai in varsta angajate ale Eon nu faceau altceva decat sa te batjocoreasca prin atitudinea lor. De parca ei nu sunt platiti si din banii incasati de pe facturile noastre.
Asta se intampla cand exista monopol. Pentru ca si pe domeniul gazelor naturale si pe domeniul energiei electrice exista doar un jucator majoritar pe piata. Dupa ce ca isi bat joc de oamenii abonati la ei, au mai avut nesimtirea sa faca lobby pe langa UE sa se liberalizeze preturile in Romania.
Daca in urmatoarea perioada veti avea probleme de rezolvat la Eon incercati sa va rezervati cel putin 3 ore in care sa nu faceti absolut nimic. Incercati sa va incarcati cu nervi de otel, pentru ca va vor trebui. Si asta ca sa va rezolvati problema voastra.
Pentru ca se pare ca in Romania persoanele fizice sunt doar surse de venituri.
Si tu te-ai dus la ei chiar azi intr-o zi de marti si pe 13. Hai ca am glumit! Bine ca ai rezolvat pana la urma.
Si mi-a trecut si o pisica neagra prin fata, am calcat si pe un canal in drum spre ei…. 🙂
Lasand gluma la o parte, e trist sa vezi ca te trateaza cu spatele desi fondul de salarii se realizeaza si pe seama utilizatorilor casnici.
Eu chiar ma gandesc sa ma debransez de la EON, pentru ca de 2 ani fac sesizari la ei ca FURA la factura de regularizare, prin distributia consumului de gaz aferent ultimei luni din trimestru pe toata perioada de regularizat, diminuandu-se INTENTIONAT acest consum intrucat la un consum mai mic ajutorul de caldura este la fel de diminuat. Adica daca in ultim aluna din trimestru am consumat 200 mc (~ 2000kwh) EON imparte 200mc la 3luni=67 mc, desi tu ai consumat 200mc. EON acorda ajutorul de caldura doar pentru cei 67 mc. La o factura care ar fi trebuit sa aiba valoarea 0.00 (intrucat valoarea ajutorului de caldura nu depasea valoarea gazului consumat) au fost de plata 111 ron. Si acum inmultiti cu cati beneficiari de ajutor de caldura sunt si rezulta cam cate miliarde fura EON Tg. Mures din buzunarele consumatorilor vulnerabili. Ma gandesc serios sa scap de orice companie de gaz, deoarece nu am nici o sansa sa-mi schimb furnizorul (una e teoria, una e practica: companiile de energie nu sunt interesate de consumatorii casnici, cu consumuri mici). Referitor la atitudinea celor de la EON, am avut parte si eu de acelasi comportament arogant si lipsit de respect la sucursala din Sibiu de pe strada somesului2. Nu-ti fa iluzii ca situatia se va schimba: tocmai am primit raspunsul celor de la ANRE si nu au fost deloc interesati ca EOn face regularizare la regularizare si ca eu ca consumator nu stiu niciodata ce consum de gaz am consumat in fiecare ultima lun adin trimestru, pentru ca atunci cand i-am intrebat pe cei de la EON ce reprezinta cei 200mc, mi-au raspuns ca reprezinta consumul din toata perioada de regularizat (adica consumul de pe 90 zile).