Nu sunt detinatorul unei retete universal valabile pentru reusita unei vanzari de publicitate, atat in mediul online, cat si in mediul clasic, dar in aceasta postare voi creiona cateva aspecte intalnite in activitatea profesionala. Multi dintre noi cautam sa ne rotunjim veniturile si uneori blogul reprezinta una din modalitatile avute. Daca tinem cont ca in ziua de astazi concurenta este acerba – blogurile au inceput sa fie din ce in ce mai multe, iar media clasica incepe sa isi consolideze pozitia si in mediul online, trebuie sa avem un mix foarte bun intre continutul blogului personal si preturile pe care le practicam in scrierea unui advertorial sau in inserarea unui link.
Ca si om de vanzari la unul din trusturile mari de presa din Romania, am intalnit destul de multi clienti pentru care pretul nu reprezenta una din valorile de evaluare a unui canal media. La fel de adevarat este si faptul ca, odata cu venirea crizei, multe din firme si-au redus drastic bugetele de promovare. Ca sa va faceti o idee in general bugetele de promovare se invart in jurul sumei de 2000 de ron pentru o luna de campanie. In acesti bani ar trebui sa intre aparitiile zilnice ale machetelor/bannerelor.
Pentru tine cel care vrei sa vinzi publicitate – nu vorbesc aici de mediul pe care vrei sa vinzi, personal sau de servici – instrumentele de convingere ale celui din fata ta se rezuma la traficul site-ului, continutul acestuia, promotiile pe care le ai pentru o anumita perioada. In general perioada optima de atacare a potentialilor clienti este reprezentata de sfarsitul/inceputul de an – atunci majoritatea companiilor isi fac bugetele de promovare. Daca nu esti inclus in acest buget de promovare e putin probabil sa mai reusesti sa atragi o suma de bani pentru promovarea pe canalul tau media. O singura clipa de intarziere si robinetul este inchis.
Succesul unei intalniri depinde foarte mult si de modul in care stii sa te prezinti in fata celui pe care vrei sa il convingi. Imaginea ta trebuie sa fie cat mai profesionista – nu vorbesc despre tinuta ci mai important este sa stii despre ce vorbesti si sa stapanesti toti termenii in care vei vorbi. Nu trebuie sa pari pompos pentru ca lucrul acesta se simte. Un lucru esential este ca statisticile pe care le prezinti sa fie cat mai veridice, pentru ca in cazul in care vei fi prins cu “cioara vopsita” firma respectiva nu va mai avea incredere si nici macar nu iti va mai raspunde la telefon.
Nu trebuie sa fii foarte insistent, dar nici foarte permisiv in obtinerea raspunsului. Daca vei insista foarte mult nu vei obtine altceva decat o stare de nervozitate din partea potentialului client, daca vei uita sa il suni o perioada mai mare de timp risti ca banii alocati tie sa fie directionati spre altcineva. O perioada optima de revenire se situeaza in intervalul de 2-4 zile de la intalnire. Chiar daca raspunsul va fi negativ e bine sa obtineti si o motivare a refuzului – in acest fel veti sti care sunt pasii la urmatoarea intalnire.
Atunci cand fata de client veti arata ca stiti care este domeniul lui de activitate si piata pe care activeaza veti avea surpriza sa vi-l transformati in prieten. Odata ce veti sti cat mai multe despre clientul dumneavoastra va veti creste sansele sa ii oferiti chiar ceea ce are nevoie. In felul acesta vor creste sansele sa bateti palma cu el.
Lasati-va marja de negociere. Multi dintre oamenii de marketing sau patroni de companie vor sa obtina preturi cat mai mici pentru promovare. De asta e bine ca la inceput sa nu mergeti cu discount-ul maxim pe care puteti sa il oferiti. In principiu mergeti pe marirea marjei de discount pentru un numar mai mare de aparitii pe blogul/site-ul vostru – asa veti obtine un client fidel care va consuma constant. Odata ce firmele vor vedea ca aveti firme ce apar pe site-ul vostru vor dori sa va contacteze.
Dupa cum am spus si la inceput nu sunt detinatorul unei retete de succes pentru reusita in vanzarile de publicitate – poate ca stiti deja metode mai eficiente de vanzare a unui spatiu publicitar. Poate ca va vor ajuta unele lucruri pe care vi le-am spus aici.