Criza – paravan pentru angajatori

Cine nu a auzit de cuvântul tragic – criză? Bănuiesc că toţi ştim ce înseamnă criza – am simţit-o pe propria noastră piele. Vedem peste tot că toate eşecurile sunt puse pe seama crizei, că lipsa banilor nu e pusă pe seama incompetenţei ci tot criza e de vină.

Nu neg faptul că este criză, dar nu toate lucrurile negative care se întâmplă într-o firmă sau în societate în general trebuie puse în seama crizei. Am văzut că din ce în ce mai mulţi şefi folosesc criza ca un paravan în explicarea tuturor deciziilor lor. Concedierea angajaţilor e pusă pe seama crizei, scăderea salariilor e pusă pe seama consumului scăzut şi nu în ultimul rând amânarea plăţii salariilor e pusă pe lipsa de lichidităţi.

Cum poţi să fii un manager de succes şi să foloseşti criza pentru aţi masca incompetenţa? Un bun manager şi mai ales un şef bun e acela care prin măsurile pe care le ia limitează efectele crizei şi numărul angajaţilor care au de suferit de pe urma ei. Un manager bun nu e cel care la primele dificultăţi apărute începe să dea oamenii afară fără preaviz, ci e cel care ştie ce cheltuieli trebuie reduse pentru ca lichiditatea să nu fie afectată.

Recunosc faptul că de când a venit criza am fost unul dintre angajaţii sacrificaţi de angajator în scopul protejarea preţiosului profit al firmei. Din punctul meu de vedere am înţeles în mare acest lucru, dar ce nu am înţeles a fost graba prin care s-a dorit rezilierea contractului de muncă.

Criza e cea mai mare provocare pentru toţi economiştii din lume, dar atunci când se iau decizii radicale nimeni şi nimic nu ţine cont de angajaţi. Chiar dacă per total trebuie luate decizii care să taie răul de la rădăcină, acestea nu trebuie să afecteze marea masă a angajaţilor.

Angajaţii care au reuşit să scape de concediere vor sta tot timpul cu stresul că mâine poate fi ultima zi la locul de muncă. Ce performanţă vor mai avea acei angajaţi? Dar angajatorul nu este interesat decât de propriile buzunare, iar angajatul nu este decât un instrument în realizarea ţelului propus.

Criza a ajuns cel mai bun paravan pentru angajatori. Dar oare concedierile le protejeaza afacerea?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.