Brand-ul personal, cheia tuturor ușilor.Toată lumea caută să deschidă uși, să fie plăcut de cei pe care are șansa să îi întâlnească. Pentru că, trebuie să recunoaștem, unii dintre noi, depindem de modul în care știm să ne construim brand-ul personal. De cele mai multe ori, succesul sau insuccesul nostru, depinde de modul în care suntem percepuți de clienți/prieteni/parteneri. Și de cele mai multe ori, de noi depinde imaginea pe care o lăsăm în piață. O piața și așa saturată de specialiști, are nevoie de oameni cu adevărat competenți și cu un anumit nivel al brand-ului personal în piață.
Dar, cu siguranță, mulți dintre noi nu știm cum putem să ne construim un brand personal puternic. Cu toții ne dorim sa fim un nume în domeniul în care activăm, dar cei mai mulți dintre noi nu știm cum să ne cosntruim imaginea unor oameni în care să se aibă încredere. Pentru că temelia unui om cu un brand personal puternic constă în puterea cuvântului dat și al modului în care partenerul său știe că își va duce la îndeplinire proiectele.
Poate că vă veți pune întrebarea – de ce este nevoie să îmi construiesc un brand personal? Vă spun doar să vă gândiți la câți oameni de marketing sunt în orașul vostru și la cum puteți să ieșiți în evidență. Pentru că, în goana nebună după oameni cu adevărat pricepuți în domeniul lor, firmele nu mai au timp – se orientează doar spre oamenii cu brand-uri cunoscute. Iar dacă îți dorești să fii recunoscut ca și profesionist în domeniul tău, trebuie să îți faci un brand personal puternic, astfel încât doar spunându-ți numele, cel din fața ta să știe că are în față un om profesionist.
Trebuie să te diferențiezi într-o lume și oraș în care cei mai mulți tind să fie profesioniști și să adaugi valoare propriei tale personalități. Iar brand-ul personal te ajută să dai valoarea premium serviciilor tale. Te-ai întrebat de ce, atunci când cauți produse de valoare, te uiți cu precădere la ce îți oferă în plus fața de celelalte 10 existente pe piață? Dacă nu, este timpul să o faci!
Nu vă voi spune decât faptul că, atunci când îți construiești un brand puternic, vei da valoare crescută serviciilor pe care le vei oferi, iar clienții tăi vor avea convingerea că au în față un partener pe care se pot baza. Dacă ai un brand personal puternic, vei face mai puțin efort să îți vinzi serviciile – iar cei care vor cumpăra serviciile tale, te vor recomanda si altor prieteni, parteneri din domeniul în care activează. Cu siguranță fiecare din noi căutăm să găsim o satisfacție garantată atunci când cumpărăm un produs/serviciu – brand-ul tău, va oferi satisfacția garantată clienților dacă acesta va fi unul puternic și cu greutate crescută.
Dar cum se construiește un brand personal puternic? Nimeni nu are rețeta unică și garantată de succes. Totul pornește de la o idee, de la o nișă, de la un proiect. În primul rând trebuie să îți pui în agenda zilnică, să începi să îți construiești brand-ul tău personal. Și în fiecare zi să faci pași mici înspre obiectivul pe care ți l-ai impus. Construcția brand-ului personal începe de la modul în care te afișezi, te îmbraci, și continuă cu modul în care deschizi gura și îți susții punctele de vedere. În construirea brand-ului personal, un rol important îl are și baza teoretică pe care o ai în vocabular – nu poți să vorbești despre carne în termeni de abator.
Ceea ce am mai învățat la un moment dat este faptul că, un brand personal puternic se construiește și pe baza recomandărilor făcute de cei pe care îi întâlnești în fiecare zi. Caută să fii un bun profesionist în domeniul tău, astfel încât când oamenii, când vorbesc de domeniul în care activezi, primul om care le vine în minte să fii tu. Dacă vei reuși să faci lucrul acesta, înseamnă că ești pe drumul cel bun în construirea și consolidarea brand-ului tău personal.
La sfârșit vă recomand câțiva pași de care să țineți seama când vă construiți brand-ul personal:
1. Brandul se construieşte cărămidă cu cărămidă, cu răbdare, nu este ceva ce se obţine rapid, peste noapte.
2. Trebuie să ai pasiune pentru ceea ce faci şi să vorbeşti cu pasiune despre ceea ce faci.
3. Brandul personal presupune o activitate dedicată, valoroasă şi consistentă, nu acţiuni artificiale care duc la imagini de carton.
4. Ai nevoie de selectivitate în alegerea canalelor de promovare.
5. Trebuie să-ţi concepi brandul personal cu responsabilitate, ca şi cum ar putea deveni un model pentru alţii.
Începeți de astăzi să vă construiți brand-ul personal, pentru ca mâine să fiți printre cei mai buni specialiști din domeniul vostru.