Si in online, ca si in viata de zi cu zi principiile de baza sunt aceleasi. Lumea in online s-a dezvoltat foarte mult in ultima perioada, iar daca nu ai fost in calea valului ai cam ramas de caruta. Unii dintre bloggerii cu state vechi s-au dezvoltat pe nise de piata care sa le ofere succesul blogului lor, altii si-au facut strategia in functie de interesele personale, iar pentru cei mai multi blogul reprezinta un hobby. Iar daca din acest hobby vor iesi si niste bani, asta va fi si mai bine.
Recunosc ca in 2009 cand m-am decis sa iau in calcul si varianta blogului, o buna parte din decizia mea a fost influentata de dorinta de a-mi face un nume. Mai ales ca avem prieteni si cunoscuti care deja aveau o vechime in ale blogului – Anda, Mono, Marius. Dar stiti vorba aia ca una e socoteala de acasa si alta e cea din targ – in momentul respectiv nu am avut informatii care sa ma ghideze in realizarea unui blog si de pasii pe care trebuie sa ii urmezi in drumul tau spre succesul online. Spun cu mana pe inima ca desi am inceput in 2009 sa scriu pe blog si astazi ma consider incepator.
Ei si acum ajung la titlul postarii. Ca si in viata de zi cu zi si aici, in domeniul online unele limitari sunt valabile. Sunt multi bloggeri cu experienta care nu mai au timp sau nici disponibilitate sa iti spuna cateva secrete in ale blogului. La fel de adevarat e, ca sunt si multi oameni din online care cauta sa te sprijine in tot ceea ce faci. Poate ca atunci cand ajungi sa iti faci un nume in online uiti cat de greu a fost la inceput sa iti faci drumul tau, poate ca in momentul in care firmele te cauta pentru advertoriale cauti sa iti pastrezi reteta succesului tau. Dar in domeniul online este loc pentru toata lumea, chiar daca ai un blog de nisa, chiar daca ai un blog generalist.
Chiar la sfarsitul saptamanii trecute, o parte din bloggerii cu experienta au participat la Summit Media. Din pacate nu am avut timp sa particip, dar vad ca a starnit destul de multe reactii pozitive in randul bloggerilor mai putin cunoscuti. Este un prim pas pentru dezvoltarea comunitatii de bloggeri din Iasi si de ce nu din zona Moldovei. Pentru mine, chiar daca nu am avut timpul sa ajung e important ca am reusit sa vad o prezentare ca a lui Manu, care m-a facut sa imi constientizez limitele in ceea ce priveste experienta mea din online.
Dar totusi oare nu ar fi o oportunitate sa se faca un fel de ghid al intreprinzatorului in online – acolo unde toti cei care s-au intalnit cu piedici sau mici probleme in activitatea de blogging si cum ati reusit sa le rezolvati. Pentru multi dintre noi cei care am inceput acest drum poate ca ar fi o gura de oxigen. Il felicit pe Alex pentru ceea ce a realizat pe wordpresszero, dar eu spun ca putem dezvolta acest ghid la un nivel mult mai mare.
In viata de zi cu zi companiile cauta sa isi protejeze retetele de succes – poate ca asa este si in online, dar unele lucruri care v-au ajutat pe voi in obtinerea succesului pot fi spuse. Nu cred ca pe cei care vor sa isi croiasca un drum in online ii intereseaza o reteta universal valabila. Poate ca nici nu exista aceasta reteta.
Postul nu vrea sa fie un afront asupra celor mai vechi ci este un articol despre cum vad eu ca se desfasoara activitatea in mediul online. Nu vreau sa supar pe nimeni, iar daca cineva se supara ii cer de pe acum iertare.