In domeniul online latura umana este mai ascunsa decat in realitate. Nu conteaza cum este omul din spatele blogului, ci mai mult conteaza ce anume scrie acel om. Asa gandesc oamenii care nu pun accent decat pe ceea ce scrie omul din spatele blogului. Dar lucrurile nu stau chiar asa – pentru ca daca blogger-ul este un tip neserios nu vei avea cu cine sa stai de vorba si asta pentru ca nu vei avea incredere. Si sa fim seriosi latura umana se transmite si prin ceea ce scrie omul respectiv. Sunt pe prinicpiu ca un om profesionist stie sa se prezinte chiar si prin scris.
Nu am foarte mult timp de cand sunt in domeniul online, dar mi-a fost dat sa vad oameni si oameni chiar si aici. Chiar daca nu iesi foarte mult din spatele ecranului, trebuie sa fii om. Trebuie sa fii constient ca succesul de care te bucuri acum este relativ si ca oricand poti disparea din randul bloggerilor. E bine sa lasi in urma ta imaginea unui om integru si a unui bun profesionist. Daca vrei trebuie sa iti creezi brand-ul personal care sa vorbeasca despre tine indiferent de locul unde vei evolua.
” Fiecare padure isi are uscaciunile ei” dar e bine sa nu te numeri tu printre ele. Mai devreme sau mai tarziu felul tau de a fi va iesi la suprafata si renumele tau va fi transmis din gura in gura sau din blog in blog. Iar daca publicitatea va fi negativa nu va mai conta ca tu ai talent la scris – timpul tau va fi umplut de ceea ce vei face ca sa demonstrezi contrariul.
Si in online firmele interesate sa posteze pe un blog cauta sa afle mai multe informatii despre posesorul lui. Si aspectele negative ale tale se raspnadesc repede. Atunci iti vei da seama de ce nu reusesti sa faci bani de pe el. Hai sa ne gandim un pic la relatia pe care o ai tu cu un furnizor de cablu de exemplu. Tu, clientul iti respecti toate prevederile contracutale, iti platesti la timp facturile, nu strici aparatele date in custodie. In schimb furnizorul tau de cablu iti transmite programele cu purici, iti intrerupe semnalul, etc. Mai esti dispus sa ramai la el, sau iti cauti un alt furnizor mai serios, mai profi. Cam asa sta treaba si in online – firmele cauta parteneri seriosi care sa isi asume termenii intelegerii.
In fiecare moment al vietii noastre intram in contact cu oameni, mai seriosi sau mai putin seriosi. In fiecare moment al navigarii in mediul online intalnim blog-uri/site-uri mai mult sau mai putin profesioniste. Dar important este ca relatiile sa fie sudate pe incredere, pe parolism si pe profesionalism. Pentru ca dincolo de a fi bloggeri trebuie sa fim oameni.
Acum multi au uitat sa fie oameni incarcati de necazurile din fiecare zi. Multi dintre oameni au uitat sa mai daruiasca un zambet, multi dintre noi oameni am uitat sa ne bucuram de ceea ce este cu adevarat important, multi dintre noi oamenii am uitat sa ne bucuram de familie. In fuga dupa bani si dupa o viata mai buna am uitat sa fim oameni. Haideti ca macar virtual sa oferim zambete, incredere si seriozitate. Pentru ca putem sa schimbam perceptia oamenilor prin ceea ce facem. Si in mainele noastre sta imbunatatirea vietii celorlalti.