Azi fac recomandari

In scurta mea activitate ca om de marketing, am avut ocazia sa dau nastere unui site. Nu va imaginati cam l-am pus in aplicare din punct de vedere tehnic. Contributia mea a fost ca l-am gandit cum sa arate, dupa care i-am spus ideile mele web-designer-ului. Spun lucrurile acestea, pentru ca stiu cat este de greu sa reusesti sa gasesti solutia optima intre continut si design-ul site-ului. Mai mult decat atat e greu sa faci un site sa fie atractiv pentru oamenii care reprezinta segmentul tinta al tau. Si cu toate acestea trebuie sa gasesti varianta optima, care sa iti aduca cresterea volumului de vanzari.

Astazi am intrat pe site-ul celor de la Spring Shop, un site ce are drept menire vanzarea si gazduirea de magazin online. Daca intrebati ce am de gand sa fac, sau daca vreau sa imi deschid propria afacere, va spun din start ca nu. Sau cine stie? Dar, revenind la cei de la Spring Shop, ce m-a atras la ei a fost faptul ca au incercat sa dea un stil aerisit site-ului, ca au incercat sa ofere o alura business site-ului, dar totodata sa creeze si zambete. E un site pe care daca intri ai putea sa observi cu usurinta ceea ce te intereseaza.

In partea de IT nu prea merge cu promisiunile viitoare – importante sunt cele care se intampla acum. Iar pe Spring Shop vei gasi cu siguranta parghiile necesare dezvoltarii afacerii tale online. Dar nu am sa laud prea mult Spring Shop-ul, nici nu cred ca asta isi doresc cei din managementul lor. Am sa spun ce as schimba eu la el si asta cat mai curand. Sunt lucruri pe care le-am observat, sau mai bine zis care le-am simtit prin natura meseriei mele.

In primul rand, as merge pe schimbarea sloganului, care din punctul meu de vedere este prea lung si isi pierde din efect pe parcurs. “Vinzi online in numai 5 minute” poate sa te duca repede cu gandul si la vanzarile din Google Adwords, sau mai degraba la un site de anunturi si nu la un site de concepere si gazduire magazine online. Recomandarea pe care as face-o eu celor de la Spring Shop, ar fi urmatoarea – sa duca sloganul catre ideea de afacere si de castig. Sloganul ar putea suna ceva de genul acesta: “Da click afacerii tale”. Din punctul meu de vedere te duce mai degraba spre ideea de afacere, iar target-ul tinta al Spring Shop devine mai interesat de continutul site-ului.

O alta schimbare pe care as aduce-o site-ului ar fi modificarea combinatiei de culori. Combinatia verde cu negru nu atrage. As merge pe o combinatie rosu cu negru, combinatie ce iti scoate in evidenta brand-ul. Se stie ca pentru majoritatea oamenilor culoarea rosie este cea care capteaza atentia. Oare cati dintre noi nu intoarcem capul cand observam ceva sau pe cineva imbracat in rosu. Iar culoarea neagra da o nota de seriozitate si de eleganta site-ului si poate reusi sa atraga clientii si prin mesajul subliminal pe care aceasta culoare o produce.

In locul animatiei de prezentare, as merge pe o personalizare a site-ului. Si aici ma gandesc ca, aceasta animatie poate fi schimbata cu un video, in care unul din oamenii de la Spring Shop sa explice punctual cum poate ajuta un magazin online la dublarea vanzarilor. In felul acesta, fiecare vizitator, fie ca e firma, fie ca e persoana fizica, simte ca cineva din Spring Shop se adreseaza chiar lui. Iar puterea exemplului este mult mai puternica decat o simpla animatie. In plus acest consultant, sau om din Spring Shop poate sa fie si online, astfel incat sa ofere solutii la intrebarile celor care intra in site. Atat timp cat esti acolo, cand vizitatorii au nevoie de tine, sansele ca acestia sa actioneze sunt mult mai mari.

Si o ulima imbunatatire pe care as aduce-o site-ului trebuie sa mentionez doua lucruri. Primul dintre ele, este ca acest site sa contina si o parte de testimoniale – pareri din partea altor clienti ai Spring Shop, prin care acestia sa spuna cum s-au imbunatatit vanzarile lor dupa ce au infiintat magazinul online. Veti ramane surprinsi cat de multi vizitatori se vor regasi in situatiile celor care dau marturie despre afacerea lor. Al doile lucru pe care l-as introduce, ar fi si sectiunea ce pierdeti daca nu apelati la serviciile Spring Shop. Poate ca suna ciudat, sau lipsit de modestie, dar s-a demonstrat stiintific ca 80% dintre oameni reactioneaza la o frica a lor. Oare cati dintre vizitatorii Spring Shop ar actiona daca ar vedea un concurent al lor in postura de a avea magazin online?

In mare asta as aduce eu ca si imbunatatire site-ului Spring Shop. Am spus imbunatatiri, pentru ca site-ul in sine este bine structurat, iar informatia poate fi gasita usor. Oricum din punct de vedere tehnic nu as fi putut sa emit pretentii si sa ofer solutii pertinente. Rezumand Spring Shop reprezinta o varianta viabila pentru majoritatea firmelor de as creste cifra de afaceri fara un efort foarte consistent.

Postare scrisa pentru Superblog 2012.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.