Nu sunt bătrân, dar când mă gândesc la perioada copilăriei mele, mă cuprinde o melancolie și un dor după produsele gustoase, după mâncărurile delicioase. Atunci majoritatea produselor comestibile aveau gust și nici vorba de euri în compoziția lor. Nu îți era frică că ceea ce mâncai te poate costa sănătatea. Acum când totul este importat și nu există un control asupra modului de obținere a produselor ai tendința să te obișnuiești cu ”normalul”.
Poate sunt nostalgic, dar câți dintre noi nu își aduc aminte de dulceața roșiilor de grădină și savoarea pepenilor produși în harbuzăria tipic românească. Sau câți dintre noi nu zâmbesc la amintirea cașului mâncat direct de la stână și de laptele proaspăt venit de la vaca din ogradă. Ca să nu mai vorbim de gustul vinului autohton recunoscut peste tot în lume și de pâinea aburindă scoasă din cuptor. Sunt multe produse care erau altfel pe vremea copilăriei noastre, dar pentru mine cele mai frumoase amintiri îmi sunt reactivate de dulceața și savoarea pepenelui verde românesc.
Odată cu venirea democrației au început să dispară și produsele românești, iar sătenilor li s-a impus de către Uniunea Europeană să se organizeze în asociații, pentru a-și putea vinde produsele. Și astfel produsele autentice românești au început să dispară de pe piață și să fie înlocuite de importuri îndoielnice. Noi cei care am mai prins gustul adevărat al produselor românești mai avem amintirea vremurilor trecute, dar oare copii noștri nu merită să știe ce îseamnă natural?
Mai ales în contextul actual al economiei românești, trebuie pus accentul pe producția de produse autohtone – mai ales că țara noastră are o capacitate de producție agricolă ce poate hrăni peste 100 de milioane de oameni. Dacă sistemele interne ar funcționa așa cum trebuie, iar supermarket-urile ar permite accesul produselor românești în lanțurile lor, poate că așa România ar putea depăși criza. Comoara unei țări așa cum este România o reprezintă propriile resurse pe care trebuie să le exploateze la devărata valoare – iar produsele alimentare trebuie să fie și să rămână naturale.
Real – și-a adus aminte de copilăria fiecăruia dintre noi și vrea să reînvie gustul și savoare alimentelor de altădată. Cei de la Real ce au un partenriat cu autoritățile locale și producătorii autohtoni prin care va ușura accesul nostru la produsele românești. Este o măsură importantă pe care cei de la Real o iau și care într-o mică măsură va sprijini economia românească. Prin consumul de produse românești fiecare din noi sprijinim economia românească, banii rămân în țară, iar producătorii își pot îmbunătăți tehnologia și procesul de producție.
Cei de la Real ne dau ocazia să “culegem” din “Standul lor de legume si fructe romanesti” roșiile din copilăria noastră si toate legumele si fructele de sezon, să ne bucurăm de cașul oilor noastre și de autenticitatea produselor românești. Iar în bucătăria Real vom putea consuma produse ca la bunicii noștri, iar papilele noastre vor fi încâtate la descoperirea gustului de odinioară. Îmi și imaginez mămăliga aburindă, alături de niște sărmăluțe făcute după rețeta străbună. Real ne ofera șansa să mâncăm natural și sănătos, ne aduce aminte de trecut în prezent.
Dacă ne gândim și la faptul că prin cumpărarea de produse românești, o parte din banii noștri ajută la dezvoltarea producătorilor și a regiunii noastre, cu siguranță că proiectul celor de la Real va pune umărul la mișcarea economiei. Și ce este mai important prin faptul că putem cumpăra de la producători îi ajutăm să își îmbunătățească tehnologiile și procesul de procesare a alimentelor. Real ajută România să nu scape banii în afară. Dacă facem comparația între produsele autohtone și cele din import vom observa diferența. De ce să mâncăm roșii din Turcia, făcute în culturi de apă, care nu au nici un gust, când putem consuma roșii românești dulci și sănătoase?
Haideți să le oferim o șansă copiilor noștri, și să nu îi condamnăm la consumul de produse pline de euri din import. Copii fiecăruia dintre noi trebuie să își aducă aminte de gustul produselor de țară autohtone – haideți să investim în viitorul lor. La bătrânețe vreau să aud și eu de la nepoții mei – ”Mulțumesc bunicule pentru mâncarea asta gustoasă!”. Real ne oferă această posibilitate și e păcat să nu ne reorientăm strategia de cumpărături.
Dacă ar mai exista proiecte asemănătoare celui implementat de Real, ar fi înspre folosul nostru și al economiei noastre. Poate cei de la Real vor lua în considerare și un eventual proiect de sprijinire a agro-turismului. În felul acesta turiștii străini ar vărsa banii în vistieria economică a țării, iar publicitatea României ar crește. Potențialul țării noastre este mare, păcat de oamenii care ne conduc.
Felicitări celor de la Real pentru inițiativă și jos pălăria pentru sprijinirea producătorilor români de alimente. Într-o perioadă în care mulți se gândesc numai la cum să obțină profit de pe spatele nostru, iată că mai sunt firme care se orientează înspre client. Real – România trăiește!
Postare scrisa pentru Superblog 2012