De 1 an de zile încerc să înţeleg şi să mă adaptez la piaţa de publicitate din Iaşi. Pentru mine se întâmplă un lucru extraordinar de curios – bugetele de publicitate aproape că lipsesc cu desăvârşire. Iar firmele care au cât de cât bugete de marketing direcţionează banii înspre canalele media unde au »cunoştinţe».
Nu pot să înţeleg ce aşteptări poţi avea de la o campanie de marketing făcută după ureche, sau mai bine zis după numărul prietenilor patroni de canale media. Oare un om de afaceri nu trebuie să se gândească la banii ce trebuie generaţi de o campanie bună de marketing?
În Iaşi sunt o multitudine de instrumente de marketing: de la o campanie pe online şi până la o campanie outdoor poţi să îţi promovezi produsul/serviciile. Dar de ce nu o faci după o analiză minuţioasă a celui mai bun canal de promovare? Cum poţi să cheltui bugetul de campanie într-un canal media care nu se adresează segmentului tău ţintă şi să nu te gândeşti la rezultatele campaniei.
Omul de marketing din mine îmi spune că oricât de mult voi încerca să conving marketerii firmelor care îşi fac campanii de marketing, nu voi avea sorţi de reuşită dacă nu voi avea un patron care să aibă cât mai mulţi prieteni în mediul de afaceri ieşean.
Dar eu sunt doar un umil observator al pieţei de publicitate din Iaşi, iar părerea mea nu poate fi luată în calcul de profesioniştii în domeniu – rezultatele campaniilor de marketing făcute de aceştia îmi vor da sau nu dreptate.