După o noapte racoroasă de octombrie – aș putea spune chiar geroasă, am deschis ochii plin de speranță – este vineri dimineața. Este weekend-ul pe care îl așteptam de mai bine de 1 an. Plănuisem un plan de distracție extremă, care să ne scoată din amorțeala de zi cu zi. Am discutat planul in detalii, am aranjat până și cazarea – vroiam să stăm la cort, dar pe vremea asta era o sursă sigură de reumatic – așa că am luat decizia să ne cazăm la unul din prietenii Aventuria, ce avea o căbănuță pe malul Cernei.
Fericit, cobor la scară, unde cei de la Aventuria au trimis deja un 4×4 – în mod normal nu fac lucrul ăsta, dar azi este o ocazie specială. Le-am lansat invitația prietenului Alex Dumbravă de la Aventuria, iar el s-a oferit să vină cu mașina lui. Când am ajuns la scară, am avut o bucurie imensă – toate erau așa cum le visasem – caiacul trona pe mașină, cele 2 biciclete erau prinse de barele transevrsale de bicicletă pe cârlig. Cum toate erau la locul lor am aruncat bagajul în cutia de portbagaj Atlantis 780, de 480 de litri, cu lungime interioară de 185cm – are un design aerodinamic, cu rezistență redusă la înaintare și silențioasă, iar sistemul de închidere în 3 puncte și sistem rapid de prindere pe bare PowerGrip.
După ce am parcurs distanța până la râul Buzău în 4 ore de drum plin de voie bună și antren, am ajuns plin de viață la locul de unde urma să înceapă aventura. Alesesem apa Buzăului pentru că deși vroiam adrenalină, era prima mea experiență de genul acesta. Iar rafting-ul pe Buzău este ca o plimbare cu barca – asta și datorită măiestrie de care a dat dovadă Alex Dumbravă în mânuirea caiacului. Traseul trece printr-o vale largă , fără zone periculoase, fără porțiuni curbe ceea ce reduce riscul de răsturnare. Am pornit pe traseul de rafting pe râul Buzău – susurul apei îți oferea liniștea de care aveai atâta nevoie, avea chef de joacă astăzi. Caiacul sit-în dublu ne dădea siguranță și cocheta perfect cu apa jucăușă – cu siguranță s-au împrietenit. Forma îngustă a caiacului – fratele sportiv al caiacului Capri, spinteca apa și își crea drum prin apele învolburate. Alex menținea direcția bună fiind ajutat și de ușoara manevrabilitate a caiacului și de construcția simplă și greutatea redusă. E un sentiment eliberator să te lași purtat de natură. dar în același timp să deții controlul. Prima sesiune de rafting s-a încheiat fără incidente, iar prietenul lui Alex Dumbravă ne pregătise o surpriză pentru seară, dar și pentru a doua zi.
Seara s-a încheiat cu un foc de tabără, care mi-a adus aminte de tinerețea mea și de focul iute al bradului ars de flăcările calde. Istoviți după un rafting lin, dar plin de adrenalină ne-am dus la culcare, urmând ca a doua zi să plecă într-o expediție cu bicicletele MTB. Aveam nevoie de Giant Revel 3 Disc, pentru că se anunța o zi plină de adrenalină și trebuia ca bicicletele noastre să facă față drumurilor de pe Dealul Mare.
A doua zi dimineață calare pe șaua bicicletelor am pornit pe traseul montan nou deschis de pe Dealul Mare. Cum era o zi de sărbătoare am decis să plecăm de la Mănăstirea Ciolanu unde am aprins o lumânare și am pornit la drum. Frumusețea traseului, copacii ruginii, terneul jilav, toate au contribuit la o zi feerică, iar până la Sărata Monteoru. Traseul, fiind marginalizat de turismul de masă, practicat în alte regiuni, am găsit păduri de o frumusețe originală, fenomene naturale inedite, flora și fauna neatinse de mâna omului, satele tradiționale uitate de timp. Am decis să rămânem la unul din sătenii din Sărata Monteoru, unde ne-am îndestulat cu felurile tradiționale, iar seara a trecut parcă prea repede.
Duminică dimineața ne-am întors la mașină, am instalta bicicletele pe barele transversale și pe suporturile de bicicletă pe cârlig Euro Classic G5. Este cel mai exclusivist suport de biciclete pe cârlig, realizat din aluminiu, ușor și durabil. Este prevăzut cu sistem rapid de prindere pe cârlig, care oferă stabilitate și siguranță – am resimțit di plin lucrul ăsta pe drumul de întoarcere. Iar atunci când am pus bagajele nu a fost nevoie dcât să rabatăm suportul cu tot cu biciclete. Sistemul se închide cu o cheie pe cârlig, iar bicicletele pe sistem, Este echipat cu priză cu 13 pini, pentru conectarea luminilor la instalația mașinii.
Am ajuns duminică seara istovit de aventura de weekend, dar eram mai încărcat ca oricând. De la sentimentul de libertate, până la sentimentul de pericol eminent, toate mi-au încărcat bateriile. A rămas să mai repetăm experimentul și în primăvară, când natura va fi înfloritoare.
Cu o baza materiala de inchiriere de peste 50,000 EURO si cu peste 3,000
produse disponibile in magazinul online, Aventuria se adreseaza atat
celor care calatoresc cu masina in vacanta sau weekenduri cat si celor
care doresc sa foloseasca ocazional diferite echipamente sportive – fie
pentru ca doresc un echipament pe care nu il detin fie pentru ca le
incearca inainte de a decide achizitionarea lor.
Prietenul Alex Dumbravă mi-a făcut și o surpriză – nu m-a taxat cu nimic pentru închirierea echipamentelor – am avut noroc și am prins chiar ziua în care aveau promoție. Și pentru că nu îmi place să rămân dator, ofer la rândul meu un slogan – Aventuria – sete de aventură.
Această postare este pentru etapa a 9 a a concursului Superblog 2011. A fost o probă care mi-a surescitat creierul – cred că am mai făcut câteva circomvuluțiuni.