Am tot stat si m-am gandit cu ce se diferentiaza un client (firme mici sau mari) in mediul online fata de un client clasic. Mediul online s-a dezvoltat in ultima perioada destul de mult, iar firmele cauta sa exploateze la maxim acest nou mediu de promovare. Dar oare ce cauta un client in mediul online, cauta doar expunerea in canalele online, sau cauta o metoda mai personalizata de interactionare cu potentialii clienti. Spre deosebire de mediul clasic de promovare – print, tv sau radio, acolo unde clientul nu poate cuantifica rezultatele campaniei de marketing desfasurate, in domeniul online rezultatele pot fi cuantificate.
Dar cum atragi clientul catre tine. Aici nu ma refer la modul in care iti prezinti blogul, sau in modul cum iti redactezi oferta. Ma refer la nevoia clientului. Din pacate, firmele din Romania nu constientizeaza importanta investirii unor sume de bani in campanii de marketing. Pentru ca atunci cand nu semnalizezi ca esti prezent pe piata potentialii tai clienti nu vor sti ce anume faci, cu ce te ocupi. Tocmai de aceea multi dintre potentialii clienti din mediul online trebuie sa constientizeze ca au o nevoie de promovare. Aici intervii tu, cel care detine un blog – chiar daca la inceput vei investi timp in redactarea unui articol generalist despre un anumit domeniu, rezultatele ce vor urma te vor surprinde.
De exemplu daca vei scrie un articol despre domeniul auto, in care sa nu faci trimitere la nume de firme, sau marci de masini, dar in care sa punctezi cateva metode prin care un dealer de masini poate sa obtina o expunere mare in randul maselor, e posibil sa fii contactat de unul doi delaeri. Este exact ca si in viata de zi cu zi – atunci cand tu vezi o reclama la apa minerala de exemplu, ti se face brusc sete. E vorba de o nevoie pe care nu o constientizam de fiecare data.
Constientizarea unor nevoi pe care clientul in online le are la un moment dat, poate sa fie un prim pas spre declansarea intentiei de promovare in mediul online. Ganditi-va cum va simtiti voi atunci cand sunteti intampinat cu zambetul pe buze la intrarea unui magazin si ce confort aveti cand vedeti ca cel care va consiliaza nu cauta sa va jupoaie, ci va ofera solutii optime pentru nevoile voastre. Cam asa stau lucrurile si in mediul online – blogul vostru trebuie sa se transpuna in piele unui viitor client – ce anume vrea el sa citeasca atunci cand navigheaza pe net. In felul acesta veti fi sigur ca si urmatoarea data il veti avea de client.
Incercati sa nu generalizati nevoile pe care le au clientii. Personalizati-va site-ul si articolele postate in functie de actorii pe ca vreti sa ii responsabilizati. Faptul oferiti un articol personalizat fiecarui client va va ajuta pe viitor in fidelizarea acestora. Un client multumit de voi va va aduce 20% alti clienti noi, dar unul nemultumit va zice si la 80% dintre cei pe care ii va intalni.
Pentru ca online nu se deosebeste cu nimic de viata de zi cu zi. Clientii au aceleasi nevoi ca si in viata de zi cu zi, pe care trebuie sa stim sa le valorificam. Tinta noastra trebuie sa fie multumirea cat mai multor clienti. In felul acesta, usor-usor ne vom creea un nume in acest domeniu.