Nu lăsa emoțiile să îți reprezinte firma

Titlul sună cam pompos, dar reprezintă realitatea de zi cu zi, a ceea ce se întâmplă în Iași – emoțiile reprezintă o parte importantă pentru firmele din Iași. Sună cam alambigat, dar din ce am observat, campaniile de publicitate, răspunsurile la obiecțiile primite din partea clienților, atacarea firmelor concurente se face cu o doză imensă de emoție. Nu este rău ca lucrurile pe care le transmiți să aibă o doză de emoție mai mică sau mai mare. Dar încearcă pe cât posibil să fii obiectiv și plin de realism. Pentru că altfel, vei da senzația de neprofesionalism și amatorism în relația cu partenerii tăi. Și când spun parteneri, mă refer atât la prietenii care au firmă, clienți, furnizori, etc. Afaceri emotionale sunt cale sigură spre eșec.

Afaceri emotionale

Oamenii sunt guvernați de emoție, pentru că altfel ar fi roboți. Și nu este așa că roboții au viață lungă? Dar emoțiile trebuie să aibă o barieră în interacțiunea cu ceilalți parteneri. Nu poți să ai pretenția că deții adevărul absolut și rețeta perfectă pentru toate problemele și obiecțiile apărute din partea terților. De cele mai multe ori, ceea ce spun oamenii pe care îi ai în fața ochilor poate reprezenta biletul tău spre servicii mai bune și spre rezolvarea problemelor companiei tale.

Înainte să spui că un serviciu/produs este bun sau rău încearcă-l și după aia exprimă o părere argumentată cu propriile tale opinii. Pentru că, de cele mai multe ori părerile despre un serviciu/produs, auzite la prieteni nu se aplică și pe tine. E ca și cum am vorbi despre un șampon antimătreață care nu are efect asupra scalpului prietenilor tăi, dar asupra scalpului tău are cele mai bune efecte. Dar, tu înainte de a-l încerca te avânți să spui că nu este bun și că totul este numai reclamă.

Serviciul/produsul/compania pe care o reprezinți se află într-o continuă luptă concurențială cu alte companii cu același obiect de activitate. Dar diferența între ele, nu va fi făcută doar de reclama pe care ți-o faci într-un mod sau altul, ci mai degrabă de părerile obiective ale celor care au apelat la ele. Dacă tu vei avea pretenția că deții adevărul și rețeta perfectă pentru toți, vei risca să ajungi la un punct la care să îți dai seama că ai lăsat emoțiile să îți facă publicitate.

Când răspunzi obiecțiilor, încearcă să nu aduci în discuție cuvinte ca lipsa profesionalismului, fără să privești un pic în trecutul celui pe care îl ai în față. E posibil să ai surpriza ca cel din fața ta să îți fi dorit binele și să îți fi făcut recomandările cu maxim profesionalism. Și atunci nu vei mai face altceva decât să cauți variante de a menține aparențele. Și crede-mă lucrurile astea se văd din exterior foarte clar și foarte obiectiv.

Emoțiile în relațiile de business nu fac casă bună cu rezultatele reale și clare pe care serviciul/produsul/compania ta trebuie să le aibă pe o piață și așa saturată. Profesionalismul unei persoane/companii/serviciu este dat de nivelul cât mai redus al emoțiilor ce îți guvernează relațiile și parteneriatele. Așa că încearcă să fii atent la ce transmiți celui din fața ta.